Pyret i magen

Tänk vad olika och lika graviditeter kan vara. Precis lika olika och lika som barn. Med Charlie och Henry i magen så var det ändå väldigt lika. Inget illamående. Konstant nästäppa, foglossning (värre med Henry) Förlossningen skiljde sig som natt och dag precis som barnen gör idag. Dom är verkligen olika varandra både till utseende och temperament. Att vara gravid med det här pyret i magen har varit ganska olikt. Redan tre dagar efter ägglossning så börjar det spänna ordentligt i brösten så jag förstod tidigt att jag var gravid. Nästäppa såklart om än lite lättare. Trött har jag väl vart med alla tre, tror det var jobbigast med Charlie faktiskt, nu med småbarn är man ju konstant trött så knappt någon skillnad 😜 Denna gång blev jag riktigt illamående under en period och var sängliggandes i en vecka. Efter det var alla graviditetssymptom borta och jag började undra om jag fortfarande var gravid. Sparkarna kom igång senare denna gång i ca v18-19. Sparkarna har också varit lugnare ända tills för någon vecka sedan. Nu är det full rulle i magen vill jag lova. Foglossning har jag men det är inte riktigt lika jobbigt denna gången (eller så har jag vant mig) utseendemässigt så ser väl magarna typ likadana ut alla tre gånger, har typ samma viktuppgång nu som ned Henry ca 5 kg nu i vecka 30, hoppas på ca 5 till för att inte tappa för mycket efteråt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0