Mot våren del 2

Snart/ nu är det dags att starta upp våren med lite härlig försådd. Mina kära tomatfrön ligger i sina kaffefilter och bara längtar efter att få börja gro. 
Jag har också sparat några avocadokörnor som jag ska pröva få liv i. För att få frukt behöver man två plantor och ett flitigt bi/ humla annars sker ingen befruktning 😊 
Sen ska jag väl så lite blommor att sätta ut i krukor mm, förra året blev det bara petunior, få se vad jag hittar på i år. Charlie har tjatat hela vintern om ett morotsland så det ska vi såklart ha men dit är det ju ett tag. Potatis, ärtor, dill, persilja ska det också bli. Kanske något mer, en gurka eller så. Älska sommaren ❤️ fFör övrigt håller bären på att sina i frusen, frös in en hel del att använda i mellanmål till Henry 😊 blandar bären med turkisk yoghurt, banan, äppelmos mm. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0