Stolt mamma

Egentligen ska jag städa nu men äh jag har ju hela dagen på mig och fick lust att skriva ett litet inlägg om min smarta äldsta son. Kanske är jag överdrivet exhalterad över hans smarthet just för att han är min son men jag undrar, brukar treåringar vara så här smarta? Frågade honom igår, hur många ben har du? två svarade han. Hur många ben har mamma? två. Hur många har vi tillsammans då? 4 svarade han utan betänktetid. Tappade hakan liksom. Visserligen ett väldigt enkelt mattetal men ändå, sånt sysslar man väl med typ i förskoleklass eller vad vet jag. Räkna kan han göra till 14 annars. Engelska är han jätteduktig på. Han kan ett par sånger helt utantill tex Five little monkeys jumping on the bed... men han byter ut ordet jumping till hopping vilket betyder att han förstår vad han sjunger. Han kan också ta sina två dinosaurier och då sjunger han Two little dinosaurs hopping on the bed. Byter alltså ut till rätt siffra och säger även dinosaurie på engelska. Sen sjunger han hela sången ut. Även sången Daddy finger Daddy finger where are you... sjunger han gärna om och om både på svenska och engelska. Pussel är han också en hejare på. 25-30 bitar klarar han lätt. Även spel har vi börjat på och han klarar av reglerna, slår tärning räknar hur många steg man ska ta mm. Min stora kille <3 När blev han så stor? Var ju bara drygt ett år sedan som han sa sin första 3 ords mening. Det var när vi var i Egypten och han sa: Pappa äta glass. Bilden är därifrån med glassbaren i bakgrunden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0