Sjuk

Nu är jag sjuk igen. Kom på nyårsdagskvällen. Igår hade jag rejält med feber trots intag av både alvedon + ipren i kombination visade tempen 39,2. Febern har redan lagt sig det mesta men har sån jäkla huvudvärk och halsen är helt igensvullen. Ska det vara så svårt att hålla hela familjen frisk samtidigt. Danne har också ont i halsen och har fått en låsning i ryggen så att han inte har kunnat lyfta barnen. Inte nog med det så var barnen vakna i natt. Minutrarna vi sov var lätträknade. Därför ringdes det in förstärkning idag. Världens bästa mamma och mormor kom hit och lekte med barnen och gick ut på en långpromenad så vi kunde sova en liten stud <3
Charlie är inne i någon period nu då han vaknar mitt i natten och är pigg, kommer upp med hela famnen full med gosedjur och tänker inte gå och lägga sig igen. Tar då flera timmar att få honom att somna. Detta trots att han inte sovit middag på dagen.
 
Nyårsafton var jättemysig. Robban och Sandra lagade en himmelsk trerätters. Förrätten intogs vid 16 snåret och eferrätten vid ca 22.30 så en ganska utdragen middag som berodde på att barnen turades om att vakna. Perfekt egentligen då man blir lite hungrig på nytt till nästa mål. Vi spelade spel och gick ut och skålade in tolvslaget. Charlie vaknade vid 23.30 så han var med och såg raketerna för första gången. Henry hade inte helt somnat ordentligt fr natten men varken han eller hundarna reagerade på raketerna. Som vanligt vart det inga bilder tagna- jag är hopplös. Varken jul eller nyårsbilder att fylla fotoalbumen med.
 
På onsdag är det kalas för Danne. Och jag som inte hunnit köpa någon present =O Jag ska iallafall baka ananaspaj och kolakakor till honom för det är hans favoriter.
 
Veckan annars, ja vad ska vi hitta på då? Charlie är ledig från dagis. Öppna föskolan är stängd. Till och börja med ska jag se till att bli frisk. Skulle så gärna vilja åka och hälsa på hos vår kompis Daniela från Charlies mammagrupp. Hon fick bebis den 23/12 kl 23:03 där tajmade hon bra innan julafton. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0