Jag vill ha en ny vagn

Ännu en vecka till påbörjad. Jag är frisk.. Nu ska jag sätta igång med träningen och skrämma iväg alla snuskiga bakterier och virus som försöker sig på anfall. Började min träning på nyårsdagen och på kvällen sedan blev jag sjuk. Nu har jag lyckats träna igen i ett par dagar. Och med träna menar jag ett egenkomponerat styrkeprogram som jag kör på golvet här hemma. Framföallt mage och rygg men slänger även in lite andra muskler ibland är det tänkt. Rumpan måste också hamna i storträning, den har likson försvunnit och jag tappar alla mina byxor =P.
Efter att ha styrketränat regelbundet i minst en månad är tanken att jag ska börja jogga lite smått. Måste bygga upp muskler först annars får jag ont i ryggen, jag har en viss överrörlighet i ryggslutet =( När jag sedan ska börja springa gäller det ju att hitta tid till det. Min plan är därför att kunna göra det på dagtid när Charlie är på dagis. Då behöver jag en vagn som klarar det. Dessa vagnar brukar också gå att göra om till cykelvagnar vilket skulle vara perfekt till och från dagis. Jag skulle vilja byta ut vår dubbelvagn mot en sådan multivagn och sedan köpa en vanlig enkel sittvagn på sidan om, kanske med ståbräda. Den vagnen jag kollat på går även att göra om till släde så man kan köra med skidor eller skridskor. En sportvagn helt enkelt så nu måste den här morsan bli sportig =)
 
 
Denna vagn kostar just nu drygt 7000 kr. Ligger annars på runt 9000. Tycker det är ett ganska bra pris med tanke på vad man får. Dock är det mycket pengar. Säljer jag bugaboon får jag ju igen några tusen iallafall. Tyvärr verkar denna vagn svår att hitta begagnad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0