Träningen

Skrev ju i början av året om träningen som skulle dra igång. Den har pågått men kanske inte i den utsträckning jag önskat. Jag är ändå nöjd över det jag har gjort och att jag inte gett upp trots tidsbrist och sjukdomar. Det jag gjort är enkla styrkeövningar här hemma. Squats för en snugg rumpa och sen övningar för mage och rygg för en stark bål. Jag har kollat lite på joggingvagnar och önskvagnen som jag skrev om känns onödigt dyr. Jag har hittat begagnad enkel joggingvagn för 600 kr så det lutar åt att det blir något sådant. Nu tänker jag köra igång ett 5 veckors startprogram för att börja löpträna. Vecka 1 är så simpelt som, tis gång 30 min ca 3 km, samma på tor, sön gång 60 min ca 6 km. Inge jogging alls faktiskt första veckan. Jag var ute och gick de där 30 minutrarna nyss men fick inte ihop 3 km på den tiden. Pust med stor vagn och hundarna som ska pissa varannan meter och lagom hård vind så tog jag mig bara 2,4 km men jag var svettig när jag kom in och styrketränade på det så nu är jg mör i benen och känner mig nöjd med träningen ändå. Den bästa träningen är den som blir av. Jag skulle gärna ha en träningskompis! Sandra, Anna? Ni är ju i ungefär samma sits som jag, tidigare löptränat och sedan fött barn. Sugna på att köra samma program med mig och motivera och peppa varandra?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0