Tillbaka på banan/ benen

Jaha nu har bloggen varit bortprioriterad igen. Onda bakterier har angripit familjen och hållt oss som gisslan alltför länge. Men nu har vi kämpat oss fria även om Henry verkar ha några efterhängsna jäklar i sig fortfarande. Det började förrförra onsdagen då jag hämtade hem en febrig Charlie från dagis. Han låg sedan helt däckad i ett par dagar, sov mest hela tiden. På lördagen fick även jag feber och även Henry under natten sedan. Henry hade sedan feber hela veckan stackarn. Han var jätteduktig på att äta och dricka hela tiden så det var aldrig någon fara. Vi åkte ändå in till vårdcentralen på torsdagen eftersom han hade haft feber så länge. Det konstataerades att det inte var något allvarligt men vi fick med oss hostmedicin som går att ge från 6 mån, finns annars bara från 1 år receptfritt. Tänkte att jag skulle punkta upp lite om vad som hänt under sjuktiden då jag inte bloggat;
 
  • Kickoff med Me&I i Stockholm förra lördagen. Modevisning, föreläsning, lunch och information inför våren. Möte med alla kollegor som bor utspridda över hela Sverige, peppmöte med coachen, försäljning av goodies. Helt fantastiskt dag om det inte vore så att jag fick feber som steg under dagen och jag var sjukt trött och seg. Claudia Galli Concha var där och föreläste och hon var väldigt duktig och inspirerande. Då hon är småbarnsförälder precis som jag tänker jag börja läsa hennes  blogg http://claudiagalliconcha.se/ Här är ett par bilder med kläder från vårens kollektion
 
  • Jag har varit på spa. Jag och mamma hade presentkort på skogshöjd spa och bokade in oss i lördags. Vi tog en duobehandling då vi fick vara i samma rum. Först fick jag ligga i bubbelbadet medans mamma fick scrub och sen rygg, nacke massage, sedan bytte vi plats. Vi avslutade med lite häng i relaxen och bastu. Sen drog vi ned på stan och mamma bjöd på lunch. Vilken toppendag. Mamma och Fredrik kom sedan över på kvällen och sov över, de skulle nämligen passa barnen dagen efter.
  • Jag och Danne var iväg på bröllopsmässa i söndags. Han överraskade mig med det =) Mässan var trevlig, fanns ett gäng fotografer, guldsmeder, porslinuthyrning, mm. Jag gick på champagneprovning, mums. Vi bestämde oss också för smaker till tårtan. 
  • På hemvägen från bröllopsmässan stannade jag och Danne och såg på bio. Ja det fick en egen punkt här i bloggen för det händer så sällan. Vo kollade på hungergames sista delen.
  • Jag har slutat amma. Spännande nyheter va, haha =)
Jag minns att det var ett par till saker jag skulle skriva men jag minns inte vad tyvärr. Nu är det dags att utfodra barn och sen motionera hundar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0