Henrys dopdag

Tack alla ni fina som kom idag! Henrys dopdag idag alltså, 13 september. Henry Sebastian fick han heta. Båda namnen är valda för att vi tycker om dem, de är inga släktnamn. Han döptes i Åkers kyrka. Där hade vi inte varit förut. Stor kyrka var det, väldigt fint, speciellt på utsidan tyckte jag. Annars så är jag mer förtjust i små trånga kyrkor. Fika hade vi sedan i församligshemmet som ligger bara en minut hemifrån oss. Fina trevliga lokaler där även öppna förskolan ligger. Jag och Henry var där på babyrytmik i torsdags. Till fika bjöd vi på glass med tillbehör. Enkelt men gott. Henry fick hur mycket fina saker som helst, vilken bra smak ni har allihopa. Fina kläder och andra fina trevlga presenter. Henry fick en del slantar också. Det mesta stoppar vi in på hans sparkonto men en liten present ska jag allt köpa till honom. Vet redan vad =)
Ett par bilder från kyrkan kommer här också
 
Rasmus fick bli Henrys gudfar/ fadder och jag kunde inte vara mer nöjd med valet. Han är jätteduktig med Charlie som verkligen gillar honom och ser upp till honom. En bra förebild. En annan kul detalj är att Danne är gudfar till Rasmus och att dopdräkten som Henry har (som även Charlie och Isac haft) är efter Rasmus.
 
Som sagt, tack för idag! Nu ska jag sova!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0