Bvc 5 månader

Igår var det dags för 5 månaders besöket på bvc. Vaccinationssprutor och vägning och mätning. Henry är 70 cm lång och väger 10,2 kg. Han ligger på medelkurvan för en bebis på 11 månader. Enligt statistik borde han inte vara så lång. Danne ligger något över medelkurvan och jag något under vilket gör att våra barn borde hamna mitt på eller strax över. Charlie följer den kurvan förutom att han är lite tunn men varken jag eller Danne är ju speciellt tjocka. Men vad hände med Henry.
 
Vi har börjat lite smått med att introducera mat. Som hans figur skvallrar om så älskar han mat och blir sur på mig när jag bara serverar honom pytteportioner. Han tar skeden själv och trycker in i munnen om jag är för långsam. De senaste dagarna har jag ökat lite på portionerna av gröt. Fortfarande får han lite ca en matsked. Tyvärr har jag de senaste två nätterna inte sovit så mycket då han har haft magknip. Vet inte om det beror på maten men vi hoppar iallafall över gröten idag och bara äter en sked med katrinplommon. Han äter fortfarande mycket nattetid, 3 gånger är inte onormalt. I början åt han oftast bara 1-2 gånger. Vi pratade om det på bvc och ska försöka sluta med det. Då kom vi fram till en portion gröt på kvällen och sen ge vatten på natten om han vaknar. Hoppas på att det funkar med gröten bara men annars kan jag ju prova en annan sort. Majs istället för havre funkar kanske. Jaja han är ju bara 5 månader, om magen inte är redo för mat ännu så väntar vi ett tag till. Vore skönt med lite nattsömn bara =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0