Vilken dag

Nedräkning, 29 dagar kvar till bf. Denna månad får det bli bebis, jag orkar inte vara gravid i över en månad till. Det är tungt nu och idag har det liksom strålat och ilat ner i benen, det gör ont. Charlie har varit på sitt värsta humöör någonsin idag men han var sjuk och trött så det är okej. Ingenting dög inte ens när han fick precis som han ville. Sen klagade han på ont i munnen, ingen aning dock var det var. På kvällen sen fick han tillbaka febern lite. Han somnade iallafall nu på kvällen på ca 2 minuter och har sovit gott sen dess. Det är lyx för oss vuxna i huset då läggningen den senaste tiden dragit ut bra länge på kvällen.
 
Jag och Fredrik var på utställning idag i Strängnäs. Det regnade hela tiden och var inte det minsta skönt ute. Som tur va träffade vi Lena där som jag lånat hane av tidigare och vi fick sitta inne i hennes tält hela tiden =) Det var guld värt. Det gick kasst för mig och Ella i ringen, tråkigt nog. Fick inte ens hp. Domaren tyckte hon hade för sluttande kors i rörelse. Men jag fick henne aldrig att gå ordentligt, hon gick för sakta och hade nosen i backen för det mesta, sen skakade hon av köld hela tiden också så jag ser inte alltför hårt på bedömningen. Ella är 6 månader idag och ser verkligen ut som en unghund, hon är ranglig och kroppen gör lite som den vill, de är väldigt mjuka i kroppen nu, både öron och svans kan spela spratt och se annorlunda ut, likaså bett och rygg mm.  Jag hade inte tänkt ställa ut Ella igen innan den nationella utställningen i Eskilstuna i augusti men nu vill jag nog göra det innan för att kolla hur hon ligger till och göra en bättre utställning helt enkelt. Så blir nog att jag ställer i antingen Malmköping 28 juni eller Torshälla i Eskilstuna 4 juli beroende på om du Anna kommer att ställa på den senare?
Ska nog fundera på att införskaffa ett tält också =)
 
Valborg för övrigt spenderades hemma med familjen, mamma och Fredrik var också här. Det var ju som ni vet lite blåsigt så det blev ingen eldning för oss som vi annars hade tänkt. Vi satte potatis och ärtor och sen grillade vi lite middag. De sov sen kvar hos oss.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna S

Men nu kan du inte räkna.. Borde väl vara 21 dagar till bf nu...

Svar: Ja absolut =) Jag skrev ju att det var en jobbig dag =P Men jag visste att det var 21 dagar kvar, skrev fel bara.
Jojo

2015-05-01 @ 22:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0