Ingen bebis

Nej nu bestämmer jag att bebis får stanna inne till söndag tidigast. Jag har nämligen ett bröllop att gå på nu på lördag och det vill jag inte missa. Bebis har haft massa dagar på sig att komma nu, inte behöver vi föda på lördag inte. På söndag är det mors-dag och det är ju den bästa presenten man kan få så nog kan vi ta det då istället. På måndag är det 1 juni, det låter som ett trevligt datum att ha födesedag på. Just nu känns det som en stor chans att detta blir en juni-bebis. I morgon bitti ska jag till barnmorskan igen. Hon kollar blodtryck och lyssnar på bebis hjärta. Sen ska jag be henne om en ny undersökning och se om det hänt något sen förra veckan. Antar att hon också bokar in mig på ett besök på förlossningen veckan därpå för att göra ultraljud och mäta vattenmängd mm och kanske sätta ett datum för igångsättning om det inte startar av sig självt. Jag återkommer om hur det gick i morgon.
 
Idag fick vi besök på eftermiddagen av Anna med barn. Vi fikade och var sedan ute och lekte medans solen värmde gott. Jag började också med att ordna i gästhuset. Städade ur det och la in ett par trasmattor och gardin. Lite möbler saknas men det börjar bli beboligt iallafall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0