9 dagar kvar

Vi är alltså nere på ensiffrigt. Det närmar sig även om jag inte ser några direkta tecken på att det skulle ske närmsta tiden. Känns just nu som om jag alltid kommer vara gravid. Men de sista två nätterna har jag haft en del onda värkar som sedan avtar till morgonen.
 
Jag har glömt att berätta om Charlies äventyr förra helgen. Han åkte med Danne och sin farfar till Trosa för att ta en premiärtur med båten för i år. Han hde tjatat bra länge om att få åka i farfars båt. Jag var inte med så jag kan inte berätta exakt hur det hela gick till men Charlie hamnade iallafall i vattnet när de åkte. Han stod upp i båten och Danne hade inte full koll för ögonblicket och de körde på en "pinne/prick" i vattnet så att Charlie tappade fotfästet och for i med huvudet först. De körde väldigt sakta vid tillfället och vände snabbt och Danne hoppade i och plockade upp honom.Charlie sa inte ett ljud och nappen var kvar i munnen och stövlarna kvar på fötterna. Flytvästen fungerade prima. Först när de kom upp i båten igen och bytte om så vart han ledsen. Kan inte ha varit jättemånga plusgrader inte. Efter det ville han inte åka båt fort men det gick bra att sitta inne hos farfar i hytten.
 
På kvällarna i veckan nu har han tagit upp det vid ett par tillfällen att det var läskigt att ramla i vattnet och att han inte vill åka båt så vi har pratat om det en del. Idag åkte vi dit igen då Rasmus var med i en fisketävling. Sen tog vi en sväng med båten och det gick jättebra. Han var reserverad och ville gärna att jag skulle hålla i honom hela tiden och det fick inte gå fort. Vi satt inne hela tiden. Men mot slutet så körde Danne båten och då ville han till och med hjälpa till och styra lite. Rädslan sitter nog i ett tag men han vågade ju iallafall åka igen så det är inte så farligt och blir nog bättre och bättre rätt snabbt. Vi tog med oss hans gosedjursapa idag och den fick också ha på sig flytväst, Sallys flytväst =)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0