5 dagar kvar, alltid redo

17 maj idag och Norges nationaldag. Mamma hade gissat på denna dag som födelsedag till bebisen för att fira den lilla del norska blod som den bär på. Även Robban hade gissat på idag. Inga känningar på att det skulle vara på g ännu så jag måste nog göra er besvikna. Jag får mail för varje graviditetsvecka från 1177 och de håller på och tjatar om att man ska vara redo för förlossningen genom att äta bra och vila. Har man barn sedan tidigare kan man kanske låta en släkting ta hand om dem. Ja visst självklart, om man visste när man skulle föda. Det är ju inte som uppladdning inför en tävling eller så när man vet daum och starttid utan det kan ju starta närsom under flera veckors tid. Jag får helt enkelt försöka vara som en scout, alltid redo. Jag gör inte mycket annat än äter och sover just nu, försöker hitta på lite andra saker att sysselsätta mig med däremellan så att tiden ska rulla på. Måste ju även sköta vardagssysslor. Idag har jag färdigställt skötbordet och bäddat rent spjälsängen, igen, Lovis har nämligen hittat sin nya favoritplats där.
 
Den här veckan bjuder på dejt med både mamma och Malin? i morgon, sista valpkursen på onsdag för Danne och Ella så då kör ju jag och Charlie in henne till Södertälje. Sista inbokade mötet med barnmorskan på torsdag och på fredag ja då är det ju bf. På fredag går alltså hyreskontraktet ut och bebis måste byta bostad. Den nuvarande bostaden ska börja restaureras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0