2 dagar kvar

Nej ingen bebis ännu =( Trots att jag igår åt en himla massa pepparkakor, haha det är ännu en myt om att få igång en förlossning. Om ni minns när jag var gravid förra gången och ledsnade mot slutet så drack jag ju hallonbladste och käkade ananas. Utan resultat såklart. Eller ja hallonbladsteet kan ha gjort att jag hade så himlans mycket förvärkar vilket jag inte har denna gången men oavsett så gav det inget resultat i slutändan. Ananasätandet resulterade bara i ont i munnen. Pepparkakorna resulterade endast i en trevlig stund med gott fika så det var ju inte helt fel =) Att gå på promenader eller torka fönster sägs ju också kunna funka men inte för mig iallafall. Idag har jag varit ute i nån timme och planterat petunior i massor och en hundpromenad på det. Vi får väl se om det har någon effekt. Jag tror som så många säger att bebis kommer när den och kroppen är redo. Har man däremot börjat öppna sig och tappen är redo då tror jag att dessa olika metoder kan påskynda det hela en aning. I morgon har jag mitt sista bm-besök. Hade verkligen hoppats att jag skulle slippa åka på det. Jag ska iallafall be henne om en undersökning för att kolla "status" därinne, om jag börjat öppna mig lite osv och i sådana fall får hon göra en sk hinnsvepning då man drar i livmodertappen för att trigga igång det hela. Gjorde det på sista besöket förra gången också, Charlie föddes ju inte allt för lång tid efter det men svårt att avgöra om det påverkde eller inte.
 
Ja ni märker säkert vad som fyller mina tankar på dagarna. Nu är kl 10.30 och jag ska försöka hinna med att både sova middag, äta lunch och duscha innan det är dags att åka till mamma för att lämna Ella att åka till sista valpkurstillfället. Det är stressigt att vara ledig ibland =P
 
 
 
Mina petunior är hemmasådda så vi får väl se hur slutresultatet blir. Jag har två varianter, en flerfärgad hängpetunia med små blommor liknande den första bilden. Den andra sorten är flikbladig och i olika färger och liknar nden sista blomman. Jag gillar petunior, de har många blommor och en lång blomningsperiod. Det var första gången jag sådde dem själv. Det är bara tomater och petunior som jag förodlad i år men vi har även sått dill, persilja, ärtor,satt potatis och köpt lite nya kryddväxter och jordgubbsplantor. Börjar bli lite ordning på torpet =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0