13 dagar kvar

I torsdags var jag hos barnmorskan igen för kontroll. Var orolig för högt blodtryck men det var jag i onödan då det visade sig ligga på 125/80. Vågen visade på plus 2 kg sen sist så total viktuppgång på 6-7 kg nu. Gör inget om det blir lite till om det nu dröjer innan bebis kommer. Bytte järntabletter för ett par veckor sedan och vips hade blodvärdet stigit från ynka 110 till 29 så nu ligger jag bra till där.  Hjärtat slog på fint och bebis var nu helt fixerad och hade då alltså sjunkit ännu längre ned. Vid varje besök mäts storleken på livmodern och man följer då en kurva. Mitt mått visade denna gång på en cm mindre än för två veckor sedan och vid förra besöket hade det redan då planats ut. Anledningen beror troligtvis på att bebis sjunkit i magen men jag kommer ändå att få åka in på måndag till förlossningen i Eskilstuna för att göra ett tillväxt ultraljud för att kontrollera så att bebis växer som den ska. 
 
Mamma och Fredrik kom sedan på besök för att stanna ett par dagar. Jag har fått massa hjälp här hemma med städning och trädgårdsfix och hundpromenader så det har varit guld värt. Dom är kvar än =) Idag åkte Danne och Charlie iväg för att sjösätta båten, Charlie har tjatat om farfars båt länge nu så han var lycklig. Själv ska jag ut och njuta i solskenet och försöka mig på att rensa lite grus med mamma. Sen ska jag köpa jordgubbsplantor och en skötbädd åt bebis och åka förbi en liten butik i Nykvarn och kolla klänningar. Känns som en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0