Graviditetspenning

De sista två månaderna innan beräknad födelse kan man söka om att få ut graviditetspenning från försäkringskassan. Det är bara om man har ett så fysiskt tungt eller farligt arbete som gör att det blir svårtatt klara av att jobba som man blir beviljad. Man får då ut samma ersättning som vid sjukskrivning eller föräldraledighet. Vissa blir inte beviljade och vissa blir endast beviljade en del av vad de sökt. Jag har sökt om hel ledighet från och med 22 mars och idag kom beskedet. Jag fick godkänt. Vilket jag visste egentligen, det var ju inga problem förra gången heller men handläggningstiden är lång och man hinner ju bli lite orolig på vägen. Jag jobbar totalt 8 dagar till nu varav 6 av dem bara är halvdagar och de andra två är konferensdagar. Nedräkningen kan starta =)
 
Då jag inte tagit några egna bilder så kommer en från Annas blogg från gårdagen. Vi var ju där på mammaträff fast det var visst bara vi som kom. Jaja trevligt att ses ändå och Charlie gillar verklogen att leka hemma hos dem.
Nästa gång vi träffar dem kanske de har en liten bebis också. Anna har knappt två veckor kvar till bf nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0