Dripp dropp

Positiva droppar då det droppar från taket. Är väl inte så mycket snö ovh is kvar däruppe men efter dom här härliga solstrålarna så lär det vara torrt. Våren är definitivt den bästa årstiden och även början av sommaren. Solen värmer lite redan nu och ger en härlig pirrande energi. Idag känns livet lättare än för ett par dagar sedan. Smärtan avtog redan efter natten och igår var jag som vanligt igen. Idag har jag nästan mindre ont än vanligt. Vet inte riktigt vad det var som hände i förrgår, kanske att bebis stökade om därinne men nu har lagt sig tillrätta med huvudet nedåt och att det känns bättre för mig. Hoppas på det iallafall och att jag slipper den där hemska smärtan som var.
 
Det enda negativa med den här dagen är att Sally är halt. Hon mådde fint igår kväll men Danne berättade att hon haltat på morgonpromenaden. Hon har ont så hon darrar när jag känner på henne. Det är i det benet hon skadade i somras. Jag hade kvar metacam så hon har fått det och ligger och vilar nu så får vi se helt enkelt åt vilket håll det barkar. Jag ska passa på att träna lite med Ella, det kan hon verkligen behöva. Snart är det dags för utställning och jag vet precis hur det kommer se ut om jag inte börjar träna ordentligt. Hon kommer studsa som en studsboll och dra åt alla håll i kopplet för att kunna hälsa på alla andra hundar.
 
Idag är Charlie på dgis i några timmar och jag har en lång lista. Men istället sitter jag här =P Jag tror jag fuskar lite. Anna och Ester kommer hit i em och jag hade tänkt baka något. Men vi har inget hemma att baka på så då är jag tvungen att handla först. Vilket jag inte orkar så jag köper nog något redan färdigt fika istället =)
 
Jag sådde tomater för någon vecka sedan. Kanske lite för tidigt men då känner jag att våren är på ingång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0