Barnmorskebesök v. 32

Idag har det varit full fart fram tills nu. Danne skulle följa med till barnmorskan idag då vi även hade ett möte på familjecentralen för att fastställa faderskap. Vi hade tid hos bm kl 10. Charlie vaknade med tuppen i morse, strax innan halv sex. Danne gick upp med honom och jag fick snooza lite till halv sju. Efter frukost så dammsög vi och torkade golven innan vi alla åkte. Charlie lämnade vi på dagis på vägen. 
 
Barnmorskebesöket gick bra. Hon var lite orolig över min knappa viktuppgång men jag har gått upp 2 kg på 1-2 veckor så det kommer nog. Totalt har jag gått upp 5 kg. Blodtryck var bra, bara en liten ökning. Magens sf mått var bra, ligger mitt på kurvan. Blodvärdet låg på samma som förra gången, ganska lågt men hon tyckte ändå att det var bra att det inte hade fortsatt sjunka. Bebisen låg med huvudet nedåt men fortfarande rörlig. Ska dit igen först om en månad och då gör hon ultraljud på mig för att säkerställa att bebisen ligger med huvudet nedåt.
 
Efter bm åkte jag och Danne och käkade lunch på sibylla och sen åkte jag och storhandlade. Nu har jag äntligen landat i soffan och tänkte vila mig en stund. Sen ska hundarna på en promenad innan det är dags att hämta hem gossen igen från dagis. 
 
Förresten, dagens diss är marabous nya choklad med japp. Jag gillar japp men denna var inte god =( Vad besviken jag blev.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj vad sällan du går på bm besök. Jag tyckte jag var där jämt.. Sista veckorna gick ja ju 2/vecka. Fast de var ju pga Esters tidiga ankomst o mitt blodtryck. Skönt att allt var bra iaf.

2015-03-26 @ 21:18:48
Postat av: Anna

Oj vad sällan du går på bm besök. Jag tyckte jag var där jämt.. Sista veckorna gick ja ju 2/vecka. Fast de var ju pga Esters tidiga ankomst o mitt blodtryck. Skönt att allt var bra iaf.

Svar: Ja jag går jättesällan, mina besök har och kommer att vara om inget konstigt händer: v.12, 25, 28, 32, 36, 38, 40.
Jojo

2015-03-26 @ 21:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0