Pigg och fräsch tvåbarns mamma

Solen lyser med sin frånvaro men som Pippi skulle ha sagt: " Vi får vara glada att vi har något väder alls".Det blev inte så midsomrigt här hemma igår, vi kom inte iväg på någe midsommarfirande då det regnade. Så inge små grodorna. Men en fn midsommarbukett plockade jag och så åt vi god mat med våra gäster. Grillad lax och rabarberpaj till efterrätt.
 
Idag har vi haft finbesök från London då Annelie är hemma på visit. Malin kom också med =) Det blev rabarberpaj idag igen, denna gång med hallon och Dannes hemmagjorda vaniljsås.
 
Jag har börjat träna lite smått här hemma. Har hittat ett 11 stegs program för nyblivna mammor. Det är framförallt bålträning och för att återskapa kontakt med sina inre magmuskler och knipövningar. Är på steg 3 nu och där ska man stanna i 1-2 veckor så att ta sig igenom alla 11 steg tar nog ett tag. Jag får höra dagligen att jag ser så pigg och fräsch ut för att nyligen ha fått barn. Några blir nästan lite sura över det, antar att det bara är svartsjuka, hehe så jag tar inte åt mig iallafall. Framförallt beror det nog på att jag har bra gener som gör att jag inte har så lätt för att lägga på mig extrakilon. Men det beror ju också på livsstil. Jag äter inte världens hälsosammaste mat men jag vräker inte i mig onyttigheter heller. Min grundfysik har alltid varit bra och jag rör på mig ganska mycket. Om man tycker att man själv ser bra ut så mår man mycket bättre och jag kan inte komma på något bättre tillfälle att vilja må så bra som möjligt än efter en förlossning. 
 
Henry fick prova gungan för första gången igår. Charlie hjälper till.
Kolla kinderna på mini, men som sagt så har han gått upp 1 kg sen han föddes.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0