Lemon

Hos papillon finns det 3 färgställningar, alla har vit botten och kan sedan vara svarta, röda eller som båda mina är trefärgade men då både svart och rött. Men det stämmer faktiskt inte, det finns andra färger men det är väldigt sällsynt i Sverige. Bottenfärgen hos papillon måste alltid vara vit, nostryffel och läppar mm måste vara svart pigmenterade annars är alla färger tillåtna men de kan endast registreras i de tre ovan nämda färgerna. De kan vara blå (ser ut som blyertsgrå) och de kan även vara cremefärgade/ isabella eller som det heter hos papillon lemonfärgade. Den blåa grundar sig i den svarta färgen och lemon grundar sig i den röda men är "utspädda"
Hittade lite bilder som jag lånar lite, visst är de fina
 
 
Jag önskar att jag någon gång får äga en sådan liten skönhet =)
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Men Gud så fin färg, den där lemon 😍

Svar: Eller hur =) Nästan som dina vavvor =)
Jojo

2015-06-04 @ 16:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0