Solsken

Idag har vi varit på bröllop, Det var Dannes kompis Rikard som gifte sig. Trevligt att komma iväg och att få kl upp sig lite, dock väldigt varmt. Charlie var med mamma under tiden och dom roade sig med studmattestudsning och poolhäng hos Jenny & co dit även vi åkte efteråt.
 
Igår var jag och barnen till taxinge till en av mammorna från mammageuppen som vi brukar umgås med. Inte så ofta vi ses nuförtiden. För ett par år sedan när barnen var små träffades vi en gång i veckan nästan. Av fem mammor så har två av oss hunnit skaffa syskon och Carina som vi var hemma hos väntar tvillingar som kommer vilken dg som helst, en fjärde väntar syskon först till vintern. Kul att träffas allihopa och det var verkligen röj på barnen. Lånar en bild från Anna på mina pojkar och hennes Alma. 
 
Under hela veckan har Dannes kompis (ja han är väl min vän också =)) Martin varit hos oss. Han och Danne har varit ute och jobbat. De har hundsäkrat tomten ordentligt så Ella inte kan rymma, de har rivit innertaket på förrådet och så har vi skrapat färg på räcken och även påbörjat målning. Skrapa färg och målat har även jag hjälpt till med, annars har jag mest tagit hand om barnen. Charlie har varit på dagis lite i veckan också så nu är han inskolad på nya avdelningen, men först ska han ha sommarlov.
 
Det är faktiskt lite jobbigt med värmen och småbarn. För min del får det gärna vara så här varmt men dom tycker det är jobbigt och det är inte så mysigt att sitta och amma och vagga barn när man är typ 100 grader. Vi har fläkt i sovrummen på natten och Charie har fått sova middag i källaren de senaste två dagarna så vi överlever. Hoppas på att få en liten stund för mig att sitta i solen =) kanske i morgon!
 
Ha det bra och njut av sommaren!
 

Kommentarer
Postat av: mormor

undrar när de små pojkarna åker till småland

2015-07-07 @ 16:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0