Det mesta regnar bort

Ja "sommaren" regnar bort tyvärr, så typiskt när jag och Danne är lediga tillsammans i 8 veckor, vilket troligtvis aldrig kommer hända igen.Men men man får försöka göra det bästa av situationen. Jag håller på att fylla skafferiet och frysen här hemma med saft, sylt, kryddor och bär. Jag hade tänkt fortsätta på det temat och göra lite vinbärsgele, frysa in mer bär och sen när vindruvorna i växthuset är klara så ska jag och mamma göra vin =) Vore himla trevligt att hitta lite fler kantareller också men det är ju ingen som vill avslöja sitt kantarellställe för mig.
 
Blir av med min Charlie nu i några dagar. Han åker med sin mormor till min mormor och morfar =)
På söndag är det hundutställning och jag har äntligen köpt mig ett utställningstält så nu känns det inte helt hopplöst om det skulle regna. 
 
Kom av mig litegrann om vad jag egentligen skulle skriva så jag tänker äta lite chips istället och sen gå och sova. Och just det, det måste planeras dop för Henry också, dock har vi ännu inte kommit på vad han ska få heta i mellan -namn. Dopet kommer nog troligtvis ske i början på september iallafall.

Kommentarer
Postat av: Malin

Bakom hölö skolan, tullgårn, vid pappa och johannisberg är säkra svampställen men även skogen mellan Järna/Mölnbo typ vid skroten. Lycka till 🍄😘

Svar: Tack för tips =)
Jojo

2015-07-30 @ 23:04:06
Postat av: Anna S

Här i skogen finns också gott om svamp.

Svar: Tack =)
Jojo

2015-07-31 @ 06:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0