Virus

Har inte hunnit blogga på några dagar då det varit lite hektiskt allting. Vi har ju hämtat hem en liten valp och det tar tid. Hon ska ju ut hela tiden och kissa för att lära sig bli rumsren. Sen har jag jobbat 4 dagar denna vecka varav både nyårsafton och nyårsdagen och sedan helgen. I fredags skulle vi fått besök av Robban med familj men Charlie vaknade med feber, 38,5 grader så vi gjorde om planerna lite. Charlie fick vara hemma med sin pappa och jag åkte till Robban. När jag kom hem på kvällen hade Charlies feber ökat till 40,5 trots alvedon. Han var också väldigt dålig i magen och klagade på magont. Natten blev jobbig för oss alla med en febrig liten Charlie. Danne fick åka in till Södertälje och köpa ipren så vi kunde varva mellan alvedon och ipren för att hålla febern på någorlunda nivå. På lördagsmorgonen åkte jg till jobbet. Under dagen blev Charlie inte bättre, han var fortfarande väldigt lös i magen och drack och åt inte så mycket och det om även blod i avföringen så Danne fick lov att åka in till akuten med honom. 
 
Det konstaterades att det var virus, troligtvis både i magen och bihålorna. Han fick bli kvar där med sin pappa under natten och fick då dropp i 12 timmar. I söndags såg hans värden bättre ut ich han åt och drack så då kunde de äntligen få komma hem igen.
 
 
 
 Min duktiga, modiga lilla kille. Det var jobbigt att inte vara med honom på sjukhuset. Men han hade ju världens bästa pappa med sig.
 
Idag har jag varit hemma med Charlie och han har mått bättre. Febern är helt borta. Magen är bättre men krånglar fortfarande. Däremt har han varit så hes idag att han knappt kunnat prata. Det går åt rätt håll iallafall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0