Syskonvagn

Håller på att k olla ut en syskonvagn till Charlie och bebis men det är verkligen som dom säger, en djungel. Det blir nog en märkesvagn av någon av de vanligaste i sverige, bättre begagnad. Den får inte vara alltför gammal för vi vill gärna titta på den i affären först.
 
Ståbräda på en vanlig vagn är ju ett alternativ men jag tror inte det skulle fungera för oss. Dels så har vi ju hund så vi måste gå på rätt många och långa promenader och då tror jag inte att Charlie orkar stå där. Dels så är Charlie en bestämd herre som troligtvis kommer att gå ifrån brädan åt sitt eget håll när det inte passar honom längre. Och det funkar ju inte med bebis i liggvagn och två hundar och börja jaga tvååring mitt i allt.
 
Syskonsits är ett annat alterntiv som man även den fäster på en singelvagn. Men den finns bara i ett märke här i sverige och det är en hårdplats sits som inte alls verkar vara nå mysig att sitta på. 
 
Sen finns det faktiskt en kombinerad ståbräda med sits som verkar intressant =) Finns sele i sitsen. Blir nog den om jag inte hittar någon bra syskonvagn. Kanske något för er Anna?
 
Helst skulle jag vilja ha en Bugaboo Donkey som är den bästa syskonvagnen på marknaden. Det är den enda som det går att skjuta ihop chassit på om man bara vill använda den som singelvagn. Den är dock på tok för dyr för oss =( Kostar ca 12000 ny och inte mycket mindre begagnad. Så här ser den ut:
Någon som vill sponsra =P
 
Troligtvis blir det någon av de kommande tre vagnarna:
 
Phil och Teds syskonvagn. Vagn som lätt går att använda både som syskonvagn och som enkelvagn. Vger lite och är lätt att fälla ihop med båda sätena på. Minsta barnet sitter nederst. Man köper till en mjuklift att lägga i huvudsiysen när bebisen är spädbarn. Upp till max 6 månader då utrymmet inte är så stort. Går att fästa ett babyskydd på vagnen med en adapter. Frågan är hur praktiskt det är att ha ett barn under?
 
De nästa två är ganska lika tycker jag. Finns säkert en hel del skillnader som inte jag är insatt i ännu. 
 
Detta är en babyjogger gt double
 
Här kommer en mountainbuggy duo. Finns även en modell som är något smalare.
 
 
Hjälp mig gärna i denna djungel. Vilken skulle ni ha valt? Har inte många läsare som är i samma sits som mig men kommentera gärna ändå =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0