Majbebis

I måndags var vi på rutinultraljud som görs i vecka 17-20. Här är vår lilla bebis. Bebis mådde prima och visade upp sig fint så att barnmorskan kunde kolla allt hon skulle. Allt såg bra ut. Vi blev flyttade en vecka framåt i graviditeten så istället för att vara i vecka 19 så var jag alltså i vecka 20 och det nya beräknade födelse datumet är 22 maj. Vi har inte tagit reda på om det är en flicka eller pojke.
 
Magen har vuxit en hel del de sista 1-2 veckorna, det är som om vi verkligen hoppade över en vecka. Jag har det riktigt tungt när jag jobbar och ont, både i rygg, mage och bäcken =( Jag känner mig som en mes som inte orkar med. Jag har knappt börjat få mage och har väl bara gått upp ca 1 kg i vikt men har jag ont så har jag. Sammandragningar har jag också haft sedan några veckor tillbaka men de gör inte ont eller blir tätare så det är lungt, bara livmodern som tränar =P ( som om den inte gjorde det tillräckligt förra gången) (vilket träningsfreak). Idag var jag iallafall och köpte mig ett stödbälte för gravida att spänna runt höften för att lindra smärtan och förhindra att den blir värre. Hoppas den hjälper annars kan jag nog inte jobba till 22 mars som det är tänkt.
 
I morgon kommer Charlies lilla kusin Isac hit igen <3 gos. 
 
 

Kommentarer
Postat av: marycaroline.blogg.se

Men åh, titta, vad kul :) Grattis! :)

Svar: Tack så mycket =)
Jojo

2015-01-01 @ 23:12:38
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0