Frisk

Ja nu är jag frisk från bakterien och sammandragningarna har lugnat sig till det normala igen. Dock har jag pyttelite ont i halsen men det ignorerar jag för tillfället och hoppas på att det är borta till morgondagen. Tyvärr har Sally blivit dålig =( Vet inte vad det är. Efter middagspromenaden i fredags runt 18 på kvällen som var hon helt skakig och olycklig. Hon blev nerbäddad och fick vila ut. Skakningarna försvann sedan fort men hon är fortfarande helt loj. Hon bara går undan och vill ligga ifred. Hon har ingen feber, ingen hälta, hon äter, dricker, kissar och bajsar och verkar inte direkt ha ont någonstanns när jag känner på henne. Hon piper till när Ella hoppar upp på bakdelen på henne. Jag undrar om det kan vara något i ländryggen alternativt magen som krånglar. Jag måste försöka få tid hos veterinären i början på veckan så hon kan få smärtlindring. Så dumt att det inte går att få tag i receptfritt till hundar. Hon är bra dyr i drift Sally, misstänker att detta kommer gå på en del också då hon troligtvis behöver röntgas. 
 
Igår var vi på bio med Lucas, Linnèa och Rasmus och såg Sune i fjällen. Efter det blev det mc donalds och på kvällen lite sällskapsspel. Kul dag =) Jag som är lite barnslig av mig tyckte att filmen var rolig, bäst är helt klart Håkan. 
 
Nu väntar en femdagars jobbvecka, mån-ons + lör-sön. Jag får ta det försiktigt och testa om jag klarar av att jobba utan att sammandragningarna blir värre. Annars blir jag illa tvungen att sjukskriva mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0