Ett steg framåt

I onsdag fick jag komma till läkaren för att prata om sjukskrivning. Jag hade förväntat mig att inte riktigt bli tagen på allvar och att det skulle bli jobbigt. Men det var en superproffsig läkare som visste vad hon pratade om, hon var även ansvarig läkare för hela bvc. Hon hade kunnat sjukskriva mig 100% om jag ville men jag tror att det kommer gå fint att jobba kortare dagar. Jag blev sjukskriven 50% utav vad jag jobbar. Jag jobbar 80% under vintern och kommer därför nu att jobba 40%, haha nu blev det mycket matematik. Så jag är alltså ledig alla eftermiddagar framöver =) Dessa ska utnyttjas framförallt till vila. Men även för att gå till sjukgymnast, kan tänka mig att det blir några besök inbokade dit framöver, mvc besöken kommer ju också bli tätare. Träning, måste bygga upp mer muskler kring de onda områdena. Danne tycker jag ska passa på att simma och jag hoppas att jag orkar det. Denna vecka blir det dock att i morgon umgås med Malin efter jobbet och sen hoppas jag på att kunna boka in en frisörtid nu i veckan, behövs verkligen.
 
Jag får ha Charlie på dagis hela dagar under hela tiden jag är sjukskriven, när jag tar ut graviditetspenning de sista två månaderna samt även två månader efter att bebisen är född. Det känns toppen. Då kan jag välja om jag orkar ha honom hemma nån dag eller inte, bäst för både min och Charlies del. När jag sedan är mammaledig så får jag han bara vara på dagis 15 timmar i veckan.
 
En annan sak som är toppen är att Sally fått flytta hem till Fredrik och mamma i några dagar. Där har hon möjlighet att vila och förhoppningsvis bli bra i ryggen. Den möjligheten är omöjlig här hemma med en tokigt busig valp. 
 
Så mycket mer har väl egentligen inte hänt de senaste dagarna så därför har det inte blivit så mycket bloggande. Vi har varit hos Anna och Ester både i torsdags och idag och firat 2 årsdagen. Annars i helgen har det bara blivit städ, handling och fix här hemma. Danne släpade in badkaret så nu kan vi äntligen bada här hemma =) Mycket uppskattat <3 
 
Och här är även en bild på två nyfunna vänner =) eller från Lovis håll är det väl kanske närmare hatkärlek.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0