Att vara stark är inte att aldrig falla

Vad betyder ordet stark för dig? Den tanken har jag brottats med sista timmarna nu. Tung dag idag. Känns som om jag inte varit annat än negativ den senaste tiden =( Jag jobbade igår. Det var första gången på ett tag nu sen den där bakterien kom in i bilden. Vi gjorde inget speciellt på jobbet, inget utöver de normala vardagsrutinerna. Men det var hemsk, ju längre dagen gick desto ondare fick jag och jag ville bara bryta ihop. Jag jobbade ensam sista timmen så det var bara att bita ihop och mata alla djuren. På hemvägen stannade jag och hämtade ut medicin till Sally och handlade mat. Sen kunde jag inte röra mig resten av kvällen. Jag kunde inte stå på ett ben och ta av mig strumpor och byxor, jag kunde inte stå upp och duscha uatn fick låna charlies pall, jag kunde inte ta mig upp ur soffan utan hjälp och jag kunde inte sova på natten. Tankarna snurrade och det gjorde ont hur jag än låg. Och jag ska erkänna att det kom en tår eller två. Det är inte lätt att bekänna nederlag, att inte kunna klara av sitt eget jobb, att svika kollegorna och att behöva be om hjälp. Men det går inte att jobba med den här smärtan. Troligtvis blev den värre av att det var så halt igår. Idag är jag hemma. I morgon ska jag förhoppningsvis få träffa en läkare som kan hjälpa mig med sjukskrivning. Jag tänkte föreslå jobb halva dagar. Har även bokat in mig hos sjukgymnasten men först 5 feb. Där hoppas jag få hjälp med lite övningar samt akupunktur. Det finns de som tycker att det är mysigt att vara gravid. Jag tillhör definitivt inte en av dom. 
 
Jag var även till veterinären med Sally igår mitt på dagen. De klämde igenom henne och konstaterade att hon hade ont i ryggen och lite öm i bogen. Hon fick antiinflammatorisk smärtlindring samt vila i tio dagar som behandling. Veterinären trodde att problemet satt i musklerna vilket är bra. Hon ska på återbesök nästa vecka. Problemet är att hon inte får leka med Ella. Det var inga problem så länge hon hade ont men nu när hon äter medicin så vill hon leka igen. Troligen har hon överansträngt redan skadade muskeldelar genom lek med Ella den senaste tiden.Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det här problemet. Fredrik har du möjlighet att ta Sally eller Ella några dagar?
 
Nu har jag fått ur mig lite iallafall, hoppas nästa blogginlägg är lite muntrare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0