Till vårdcentralen

Sådär nu har jag varit till vårdcentralen för femtielfte gången på en månad. När jag kom dit höll jag på att svimma för pulsen var så hög, låg på 127 men den sjönk sedan till 110. Blodtrycket hade också stigit sen förra barnmorskebesöket så jag måste in och kolla det igen nästa vecka så det inte stiger alldeles.Blev sedan undersökt av en läkare som inte riktigt verkade förstå hur dåligt jag mådde. Jag fick iallafall göra test för halsfluss och en snabbsänka. Ingen halsfluss men snabbsänkan  var hög och visade på en ordentlig infektion i kroppen vilket förvånade läkaren. Jag fick med mig penicillin hem som jag ska äta i 7 dagar. Nu ska jag nog se till att bli frisk snabbare. Hade jag inte varit gravid hade jag inte fått penicillinet heller utan då hade det fått läka ut av sig självt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0