MVC i morgon

Idag mår jag faktiskt lite bättre. Hostade som en galning när jag skulle sova igår trots cocilana. Det som tillslut funkade var en värmekudde på hals och bröstkorg plus halvt sittandes. Jaja det går åt rätt håll nu iaf. Kan nog jobba som planerat på onsdag. I morgon får Charlie gå på dagis i några timmar. Jag ska till mvc igen äntligen. Har inte haft något inbokad besök där sedan jag var i vecka 11-12 och nu är jag i vecka 25. Dock var jag inne och lämnade ett urinprov i december och så hade vi ju även ultraljudet i slutet på december. Det ska iallafall bli kul att komma dit, det är som en check point i graviditeten man kan prcka av. Nu kommer besöken bestå av att mäta magen, lyssna på hjärtljud och i morgon blir det nog åtminstone stick i fingret men skulle kunna tänka mig att de vill ha mer blod. Då jag är rh negativ tas det ett par extra blodprover under graviditeten för att kolla att jag inte tillverkar antikroppar mot bebisen. Kommer inte ihåg när dessa ska tas. De kollar järnvärdet i morgon också det ska bli skönt att veta. Jag behövde aldrig ta järntillskott när jag väntade charlie men vi får väl se. Avskyr blutsaft och är alergisk mot de vanligaste järntabletterna så håller tummarna för att jag slipper.
 
Om jag är tillräckligt frisk i morgon kväll så blir det middag med kära vänner på kvällen <3
 
Onsdag-fredag vankas det sedan jobb, ja halvdagar då eftersom det är så jag jobbar nuförtiden =) Ska till sjukgymnasten på torsdagen. 
 
Helgen sen är barnfri då Charlie får bo hos mamma och jag och Danne ska hitta på något kul. Dock har vi inte kommit så långt i planerna ännu utan det enda vi planerat in är att åka förbi IKEA och köpa en madrass till Charlies säng samt hämta ut ett par gratis gravidpaket. Inte så festligt kanske =P Tips mottages gärna. 
 
Nu ska jag kolla på att avsnitt av en serie jag nyligen börjat titta på, The walking dead.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0