Ladda upp järndepån

Idag mår jag faktiskt inte alls så bra som jag hoppats, men ändå bättre. Seg förkylning det här. I morgon blir det iallafall jobb i några timmar. Middagen med tjejerna ikväll blev framflyttad en vecka. Hade förväntat mig en lugn dag då Charlie var på dagis i 5 timmar men den blev mest bara stressig. På väg till dagis somnade Charlie i bilen medans jag skrapade rutorna, vi har mindre än 5 min till dagis. Han var då jätteledsen när jag väckte honom så jag var inte hemma igen förrän strax efter 9, han började halv. Strax efter 10 skulle jag åka till barnmorskan och skulle hinna duscha och göra mig iordning däremellan. När jag kom fram visade det sig att det blvit fel på tiden 30 min så jag fick vänta. Kom sedan hem strax efter 12 och var tvungen att åka en dryg timme senare för att hämta Charöie 13.30 så ingen direkt vila hanns det med idag.
 
Hos barnmorskan gick det iallafall bra. Fick höra hjärtljud och så. Lite för låga näringssifror hade jag idag igen. Fick även veta att jag haft lågt järnvärde ända från början så hon tyckte jag kunde börja med järntillskott. Varför har hon inte berättat det tidigare kan man undra? Anna som också är gravid hade snäppet högre nivå än mig i sin järndepå vid början av hennes graviditet och hon rekommenderades att ta tillskott redan från vecka 20. Att det är så olika. Järntest tas igen vid nästa besök, det gjordes inte idag. Men hon sa att hade vi gjort ett test idag hade jag nog haft jättelåga värden eftersom jag varit sjuk så mycket på sistone. Jag har nu beställt hem blutsaft tabletter. Annars var allt bra =) Tänkte ta och leta fram journalerna från förra graviditeten och jmföra, för skojs skull =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0