Haircut

Ännu en vecka har passerat. Nu är jag inne i graviditetsvecka 29 och barnet är ca 1,2 kg tung och 40 cm lång. Äve denna vecka har vi varit sjuka. Det slog till på nytt. Charlie fick rätt hög feber i måndags och i onsdags blev även jag sjuk igen med lite feber och förkylning. Vi mår redan mycket bättre igen så det var inte så ihållande denna gång. Charlie var dock lite varm även en stund idag.
 
Igår hade jag äntligen tid hs frisören. Det blev samma frisyr som de senaste två gångerna. Ljusare slingor och en lång blobb som frisyren kallas. Dock tycker jag att det blev lite mörkare än sist och kanske lite kortare. Men nu vågar jag iallafall titta mig i spegeln och lämna huset utan att slänga upp håret i en hästsvans. 
 
I morgon är det träff med mammagruppen hemma hos Anna. Hoppas bara att vi är helt friska då och även de andra mammorna och barnen. Var så himla längesen jag träffade de andra mammorna förutom Anna då. Anna och jag ses väl kanske inte superofta men vi har kontakt nästan dagligen iallafall. Det är så perfekt att ha en nära vän som har barn i samma ålder som en själv och som sedan fortsätter den trenden och skaffar syskon i samma veva som en själv =) Kunde inte bli bättre. Väntar även in mina andra vänner till att börja planera för smått, men verkar få vänta ett tag där. Vem vet, vi kanske skaffar en sladdis när de är dags för mina andra vänner att få sin första.
 
Idag är det lördag och vi har inte haft några planer förutom de vanliga stöket här hemma. Har kollat igenom kläder och skor åt Charlie till den kommande säsongen. Verkar som om det enda vi behöver köpa just nu är strumpor. Men när sommaren kommer är det dags att köpa lite sommarkläder. Storlek 98 har han nu i kläder och storlek 24 i skor. Han kan dock ha mycket kläder fortfarande i 92 och även några plagg i 86.
 
Nästa vecka händer det väl inte så mycket. Jobb i veckan och även helgen. Sen är det dop för lille Isac i helgen också. 
 
Känns som om det här blev ett långt inlägg om mest ingenting, men ja det är ju vardagen. Händer ju inte så mycket spännande just nu. det enda vi gör är att kämpar oss igenom sjukdomar. Men snart är det vår oc snart är vi helt friska och krya. Kanske kan jag till och med orka med att fota lite också så ni får lite bilder på bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0