99 dagar kvar

Ja nu är det bara 99 dagar kvar till bf, dvs om barnet behagar titta fram då. Dom flesta är ju inte lika punktliga som Charlie var. Jag går snart in i graviditetsvecka 27/ 40. 
 
Hur mår jag idag då? Bättre redan faktiskt. Penicillin är magiskt. Inte för att jag är direkt något större fan av medicinen då den ju slår ut ens immunförsvar men mår man dåligt och har gjort den en längre tid så är det så värt det. Inatt kände jag verkligen att det var krig i kroppen. Penicillinet mot de onda. Tänkte mig som myrornas krig på teven ungefär som bara myllrade inom mig. De infekterade områdena kring luftvägar, bronkträdet som det kallas kändes mer svullet och annorlunda. Jag sov bättre inatt även om jag var vaken mellan 24-02.30 men annars sova jag rätt bra utan hosta i övrigt. Något som jag inte har gjort på två veckor.
 
Nu ska jag decificera bort lite baciller som kan tänkas finnas kvar här i hemmet. Sedan blir det en hundpromenad och därefter ska jag förbi banken en sväng och sen hämta upp Charlie på hemvägen. Charlie fick tag i min bankdosa häromdagen och använde den som telefon så den går ju inte att komma in på. Andra gången det händer men lätt att fixa bara man tar med den till banken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0