Henry 6 månader

Nu är min minsting hela halvåret fyllda plus lite till. På 6 månaders kontrollen vägde han 10,3 kg och var 72 cm lång. Han hade då planat sen månaden innan (äntligen) bara en viktuppgång på 150 g på en månad och en ökning med 1 cm. Tänk när han var nyfödd, då gick han upp 500 g i veckan!!!
Han har börjat röra på sig ordentligt, det har verkligen släppt det där med att rulla runt nu, lite sent tycker jag men jag jämför ju med Charlie som lärde sig krypa vid 6 månader. Sitta kan han inte ännu utan stöd, han bara ramlar. Men med lite stöd sitter han bra och gärna. Han har fått hem gåstolen som han knatar runt i och är nöjd. Han har kommit in i separationsfasen, alltså han blir ledsen så fort man går och vill absolut inte vara ensam. All mat förutom bröstmjölk har ju ratas nu i en tid men det verkar nu börja gå åt rätt håll det med. Han äter väldigt gärna frukt. Youghurt för bebisar gillas också samt vissa pureér såsom morot och kyckling m grönsaker, välling går bra ibland, gröt oftast inte. Majskrokar är blä men smörgåsrän är mums. Och just det, höll på att glömma, han har fått sina första två tänder. Han bits hårt. Igår bet han mig i bröstet vid amning, höll på att dö av smärta. Han har inte gjort om det och gör han det så ska det sluats ammas fort som tusan =P 
 
Här är min lilla goa knubbis
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0