Your baby need to grow

Idag var vi på hundutställning i Eskilstuna. Premiär för Ella i de stora ringarna. Det började med att vi kommer in till utställningen och jag ser att det redan är papillon i ringen. Panik. På med utställningskopplet och så rusar jag dit. 38 papillon skulle ställas ut och det var ingen brådska då det dröjde ytterligare ca 45 min innan det var vår tur att gå in i ringen. Först skulle alla valpar och sedan alla hanar bedömmas. Domaren var engelsktalande. Hon gav Ella ett excellent vilket är det bästa betyget. Däremot vann hon inte då hon tyckte att Ella behövde växa på sig lite, eller som hon sa det " your baby need to grow" Detta är ju inte så märkligt då Ella precis uppnått ålder för att ställas ut mot andra vuxna hundar. Hon är bara 9 månader och är ranglig som en kalv. Om några månder så hoppas jag hon har blivit lite kralligare. Utställningar framöver är än så länge inte inbokade men växjö och stockholm lutar det åt.
 
Här kommer en bild från utställningen för ett par veckor sedan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0