Stora papillondagen?

Första veckan avklarad av den såkallade vardagen. Måste säga att jag är rätt nöjd ändå. Måndagen var hemsk då Henry var ledsen konstant och ville endast bli buren men tisdag- tor fungerade toppen men såklart med några jobbiga stunder då och då. På fredagen gick vi först på en picknick vid badstranden och sedan åkte vi hem till Anna på em. Skönt att ha något att göra än att bara vara hemma hela dagen. När vi var på vår picknick så kom det ett äldre par förbi med tre st papillon. Dom stannade såklart och pratade lite. En stund senare stannade det en gubbe på cykel och kom och pratade för han hade nämligen två papillon hemma. Hehe vad är oddsen för detta :)

Idag är det lördag och vi har varit upp till dannes kompis ned tjej som precis fått tvillingar. De var nu 4 veckor gamla och vägde 2,9 och 3,1 kg, pyttesmå enäggstvillingar, pojkar. Föräldrarna såg inte ens skillnad på dem så de hade målat en tånagel på ena.

Vi vägde våran lilla bebis hemma idag och han verkar väga 8,2 kg, jag vet det är inte klokt, han slutar ju inte spurta på det där viset. Jag lovar att det märks i ryggen. Måste köpa en bra sele för det här är inte hållbart, han är ju inte ens tre månader. Måste snart byta ut liggdelen, babygungan mm för de är upp till 10 kg. Vart tog min lilla groda vägen som sov så sött på min mage? Han växer för fort, jag hinner inte med.

Har mycket att stå i just nu men hinner verkligen inte med. Vi har inte ens hunnit dammsuga på en vecka. Och måla om räckena ute är inte ens halvklart vilket bi hållt på med hela sommaren. Sen är det dopet dom ska planeras ( vilket Danne tycker är helt onödigt, vi slänger ihop några pajer så är allt klart sen enligt honom) sen ska jag även försöka sälja lite grejer på en loppis i åkers i början på sep så det måste förberedas. Jaja vad är väl en bal på slottet. Sådärja nu har ni fått höra lite godnattblaja från mig, nu ska jag sova. Hoppas på en kreativ och effektiv och glädjefull söndag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0