Sagostig och Skansen besök

Sista veckan på Dannes semester har utnyttjats till fullo. Vi började med ett besök till Sagostigen, jag mamma och barnen. Där mötte vi även upp Sandra och Isac. Sagostigen var sig lik. Jag var där i princip varje sommar när jag var liten. Trots att Charlie inte hört de flesta av dessa sagor så tyckte han det var spännande och mysigt att gå runt och kika in i huset. I en sten låg ett troll och snarkade och i sista huset låg en tomte och sov, det var nog det mest spännande enligt Charlie. Där finns även lekpark med studsmattor, hoppborg, elbilar, grävskopor mm samt det cykelsdrivna pariserhjulet som funnits där sen jag var liten. Café och lite djur fanns också. Efter sagostigen vill Charlie höra på sagorna vi fick med oss i sagohäftet varje kväll. Det är klassiska sagor som Rödluvan, Prinsessan på ärten, Bockarna Bruse mm.
 
Ett par dagar senare åkte vi till Skansen. Svärfar Uffe var också med. Det är lite för stort egentligen för Charlies del. Men vi hade jättekul och var runt på det mesta. Vi började med akvariet. Har väl aldrig gått igenom det så fort. Charlie bara racade igenom stället. Här kommer en bild därifrån. Älskar minen =) Han blir tillfrågad om han vill klappa spindeln.
 
Det mest roliga på Skansen tyckte nog Charlie var att åka bilbanan och karuseller, så egentligen hade vi väl kunnat åka till grönan istället =P
 
 
Såklart var vi även runt och tittade på djuren. Vi var inne i nya lillskansen där denna bild är tagen
 
 
Vi såg även de andra djuren. Roligast var nog björnarna som brottades i vattnet. In i huset var vi tyvärr inte så mycket d det inte intresserade vå unge herre. Hade gärna velat se mer av den biten. Speciellt mysigt tycker jag att stadskvarteret är med alla små butikerna. Jag och Danne bestämde att vi skulle åka dit på julmarknaden istället, utan barn =).
 
Strålande solsken och glada barn. Toppen dag helt enkelt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0