Komplett

Sådär ja nu är familjen samlad igen. Vi har haft några lite lugnare dagar med bara ett barn och en hund (Henry och Ella) Då de övriga två varit nere i småland och röjt. Nu är de altså hemma igen och ordningen (läs oordningen) återställd. Mamma och mormor hade varit iväg på loppis och hittat fina tekannor till mig. Jag har ju varit ute efter en tekanna ett tag nu men inte hittat den rätta. De gjorde dom, en fin gammal teservis i blåmålad porslin i hela 39 delar, 12 tekoppar, 12 tefat, 12 assietter, tekanna, gräddkanna och sockerskål. Mormor köpte även tre till tekannor som hon tyckte jag skulle ha. Även dom var jättefina. Min mormor samlar på ugglor och har väl typ en biljon så nu tyckte dom att jag kunde börja samla på tekannor, haha =). Mina fina tekannor ska få en bra plats nu så att dom får synas. Vi var hemma hos svärfar på middag igår och därifrån fick jag med mig dels en massa tomma syltburkar och flaskor och även gamla fina vad dom nu kallas, jag kallar dem skafferiporslin, också dessa blåmålade. Så fin det kommer bli nu hos oss =) Tack!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0