Knas Charlie

Haha alltså Charlie är bara för rolig. Han säger så roliga och knasiga saker. Jag önskar att jag kom ihåg att skriva upp det eller helst filma, men det går ju inte att filma han dygnet runt. Minst en gång varje dag får han mig att börja asgarva. Idag skällde han ut mig och sa : mamma du städar aldrig upp, du måste plocka upp saker på golvet. Just nu kör han mycket: lycka till! och han säger det ofta så klockrent tex när jag säger att vi ska gå och borsta tänderna och sätta på pyjamas, då tar han sin sparkbil och åker i väg och ropar efter lycka till! Han härmar mycket men han är samtidigt så smart, det går att skämta och driva lite med honom. Han har också väldigt avancerade lekar, har alla barn det i den åldern? Fantasin är det inget fel på. Det är mycket drakar just nu. Dom jagar honom och dom kan flyga, har vassa klor och är taggiga och sprutar eld men då kommer brandbilen och sprutar vatten i deras mun. Förövrigt äter dom bara kottar och pinnar. Han har också gjort om sin säng till en båt och lastar den full med grejer som han sen kör med till olika bryggor men bryggorna är ofta trasig så man måste åka till nästa brygga. Sen kan han stanna båten och gå och handla eller om något gosedjur ramlar i så måste han simma och hämta den eller så sätter han sig och fiskar abborre som han sedan går och tillagar i sitt kök och går tillbaka till båten för att äta. 
 
Han är i en ganska kul ålder just nu på många sätt. Men samtidigt väldigt jobbig. Egen vilja har han mycket av. De flesta meningar börjar med jag vill eller jag måste. Läste i en tidning om 3 årstrotsen att ca var fjärde minut så har man en mindre konflikt och varje timme han man 3-4 större konflikter. Stämmer nog rätt bra faktiskt. Men hur stora och hur ofta de inträffar beror på en massa omständigheter. Dessa konflikter glömmer man så lätt när han sedan säger att han älskar en och kommer och vill ha en kram. Han brukar också säga att han kommer sakna mig när jag åker hemifrån eller bara lämnar rummet för den delen =)
Söt med sin lillebror är han också nuförtiden <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0