Hundutställning Södertälje bk

Det var ett tag sedan förra utställningen nu. Sist var ju i Strängnäs och det gick ju jätte dåligt. Regnet öste ner och Ella fick inte ens ett hederspris. Med tanke på det resultatet förra gången hade jag inte allt för höga förhoppningar idag. 4 papillon var anmälda, 2 valpar och 2 juniorer. Ella är numer junior då hon fyllt 9 månader (igår). Den andra junioren var en hane på 1 år. Det var Linux son. Linux har jag ju lånat till avel, Caspians pappa. Atari hette den här hanen och är då alltså Caspians halvbror =) Trodde inte jag och Ella ahde någon chans, Atari hade fått reservcert på förra inoff utställningen. Men vi vann =) wihoo. 
 
Kritiken var kort så den kan ni få höra:
Söt & feminin.Vackert huvud med utmärkta öron. Bra blick, bett och pigment. Lämpligt kroppad med bra stomme. Goda rörelser. Visas naturligt.
 

 
 
Blev inte att vi tog ett fint kort på henne med sin fina rosett. Hon var så trött efteråt. Får ta en fin bild en annan dag istället. Vi ska ju på utställning igen om ett par veckor, då en nationell i Eskilstuna. Blir betydligt fler papillon då så wish us luck.
 
Måånga timmars väntan men bra dag. Efter utställning blev det middag hos svärfar i Gnesta. Fick med mig hem en massa glasburkar och flaskor. Väl hemma ställde jag mig och kokade vinbärsgele. Får se vad jag mer ska hitta på att fylla burkarna med.
 
Godnatt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0