Henrys dop

Håller på att planerar Henrys dop. Det är många som frågat vad Henry önskar sig (självklart är ingen present nödvändig, man är lika välkommen ändå =)) Vi har svarat att han har allt. Men jag har kommit på några saker som vi behöver införskaffa oss till Henry så jag skriver dem på önskelistan. 
 
Nattlampa
vilken sort spelar egentligen inte sån stor roll bara det är en mysig lampa som kan vara i/vid sängen.
här en ärn från lekmer.se 
 
Sängmobil
den här önskningen är lite mer specifik för den måste gå att fästa på spjälsängen och den får gärna spela musik, Henry gillar sånt =)
här är en från jollyroom.se ser dock att denna inte har någon "arm" sm man fäster i spjälsängen.
 
Bärsele
Henry är en tung bebis och han kommer behöva bäras länge till. Vi har därför kommit fram till att vi behöver en bättre sele vi kan bära honom i. Jag har dock inte hunnit kolla ordentligt vad det finns för selar ännu men denna ERGObaby360 verkade bra från lekmer.se. Dock är jag inte överförtjust i färgen.
 
 
Badstol
Så han kan bada i badkaret istället för i lilla baljan
sähär kan de se ut, denna är från lekmer. De finns också babyinsatser man lägger i badkaret men de kommer han inte vilja ha länge till eftersom då måste man ligga ned.
Unami teaser
Snart dax att börja smaka på mat och dessa är jättebra då barnet kan hålla dessa i handen, sitta och suga och undersöka dem utan att riskera att få in bitar i munnen. Finns även de med nät
dessa är från lekmer.se 
 
Sådär nu har ni iallafall fått lite tips =) Vill man köpa kläder är det minst 74 som gäller. Åldersmässigt borde han ju ha 62-68 men som sagt han är en stor kille.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Westling

Vi har en ergobaby360 som ni kan få prova om ni vill. De räcker dock bara till 15kg. Finns andra bra ergonomiska som klarar mer tyngd. Och en mobilarm till spjälsängen har vi som ni kan få låna.

Svar: Toppen =) Jag hoppas verkligen att det ska räcka med en som bara går till 15 kg, han borde väl plana snart?! Jag menar Charlie väger ju 13 kg nu.
Jojo

2015-08-26 @ 19:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0