Tomater

Nu har helgen svischat förbi. Danne och hans kompis Martin har jobbat ute på tomten hela helgen. De har satt in nya glas i växthuset där det var trasiga rutor och så har de satt upp staket mot framsidan för att stänga in tomten och förhindra att hundar och barn smiter ut. De satte även ut pallkragar i växthuset som jag kan odla i. Där satte jag nu ut några tomatplantor, hoppas de klarar sig skulle bli lite kyligare i veckan på nätterna men det borde inte bli så kallt inne i växthuset. Mamma sov här i natt också så vi var ute en liten stund och röjde lite, hon fixade till i hallonbuskarna och jag rensade lite bland blåbärsplantorna. Mycket jobb kvar i trädgården men mamma kommer igen nästa helg och hjälper till =) Angående tomaterna som har jag ju haft ett litet överskott här hemma. Jag la upp en annons på dem på facebook i en köp och säljgrupp för 20 kr st och inom en timme var alla "bokade" De hämtas i morgon. Blev lite förvånad, men hade jag vetat det hade jag sått dubbelt så många =) Så istället för att slänga mina överskottsplantor så tjänar jag en liten slant på dem.
 
I helgen har vi också varit på födelsedagskalas hos Lucas där det bjöds på både pizza och kladdkaka och en hel del studsmattehopp för Charlie. Sally har också fyllt år, hela 8 bast är hon nu, vilket ju motsvarar 56 hundår. Dock går det ju inte riktigt att jämföra så då det finns flera papillon som blivit typ 19 år och det blir ju 133 hundår. Ella är ju knappt ett halvår så det borde bli ca 3 hundår, vilket förklarar hennes beteende =)
 
Charlies vattkoppor är nu redan mycket bättre. Han har inte fått några nya sen igår morse och de han har är mycket bättre än igår. Han fick en del koppor men det var nog ganska lindrigt ändå jämfört med många andra. Han har dock fått några i rumpan och troligen en i munnen som är jobbiga för honom, annars har han varit jätteduktig och inte kliat sig alls eler varit särskillt påverkad av dem. Läker det på så här bra är det möjligt att han kan gå till dagis igen i slutet på veckan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0