Tappad rosett

Idag var vi på hundutställning i Sala. Ellas andra utställning. Vi blev inbjudna av Ellas uppfödare och nästan alla Ellas syskon var där, bara en som fattades sedan var även en halvbror till henne där samt hennes mamma och moster. 5 valpar totalt. Förra utställningen var hon ju ensam papillon men nu fick hon lite konkurrens så det var kul. Hon skötte sig suveränt och kammade hem titeln Bäst i rasen. Hon vann alltså över de andra valparna. Stolt matte =) Sen väntade vi in gruppfinalen där hon ställdes mot de andra vinnande valparna. Vad hon fick för placering där har jag ingen aning om för de placerade bara ettan och det var en chihuahua. Sen fick jag prova på något helt nytt för mig, att ställa ut i par. Ella ä väldigt lik sin kullsyster och uppfödaren tyckte det skulle vara kul om vi ställde dem tillsammans som par och tävla mot andra i par. Dock var det bara en förare till de två hundarna och det fick bli jag eftersom ägaren till den andra tikvalpen aldrig hade ställt förut. Det var dagens utmaning vill jag lova. hundarna skulle ju bara busa eller till och med smågnabba lite men jag tyckte jag klarade av uppgiften med godkänt iallafall med tanke på vad jag hade att jobba med. Vi blev dock inte placerade i artävlingen. Ellas mamma gick det också bra för, hon fick tävla i best i show men blev där oplacerad.
 
 
 
Vi tappade tyvärr bort våran fina bir rosett på väg till bilen, det var en rätt blåsig dag i Sala idag.
 
Nästa utställning. 1 maj Strängnäs. Vi är taggade =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0