Nedräkningen kan börja

29 dagar kvar till bf- beräknat födelsedatum. 36 fulla veckor i morgon så sedan går vi in i vecka 37. Efter den veckan är bebis färdigbakad och är välkommen ut när den behagar. Idag var jag hos barnmorskan igen. Blodtrycket såg bra ut, hade sjunkit något sen jag var på extrakollen för ett par veckor sedan. Järndepån ligger kvar på samma som den sista tiden, vilket är lågt men det har ju iallafall inte blivit sämre. Hjärtljden från bebis var fina och bebis ligger nu med huvudet väldigt långt ned och kommer inte att vända sig igen. Barnmorskan mäter ju även livmodern och jag har legat i princip mitt på strecket till och med något över genom hela graviditeten men nu hade den inte vxit så mycket utan jag hamnade under strecket. Detta knde bero på att bebisen sjunkit så lågt i magen. Jag ska dit igen om två veckor och har det inte vuxit till sig då får vi åka på tillväxt-ultraljud. Det fick jag även göra med Charlie vid denna tiden och han kom ju ut normalstor. Förvånande nog har jag fortfarande inte gått upp mer än 5 kg. Jämförde med förra graviditeten och då hade jag gått upp 10 kg vid den här tiden, ca 12 kg totalt.
Jag fick en hel påse med blöjor och grejer av barnmorskan, eller ja de var väl inte av henne personligen men det var j kul. Och senare på öb så delade dem ut gratis toffifee paket =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0