Malins hippa

Nu har jag några dagar att ta igen så vi gör en liten snabbspolning innan helgen. Förra veckan var ju Charlie hemma med mig alla dagar utom torsdag då han var frisk att gå tillbaka till dagis. På onsdagen var det dags för Danne och Ella för första skoldagen i valpskolan och det hade gått bra. I fredags var vi en stund till Anna och lekte av oss lite. 
 
På fredagskvällen sen åkte jag hem till en tjej i Nykvarn för planering av lördagen. Jag har inte kunnat skriva något om de i bloggen förut. Vi planerade nämligen möhippan för världens bästa Malin som ju gifter sig i slutet av maj och igår lördag hade vi alltså hennes möhippa. Det var så himla kul. Vi hade Grease-tema och var väl 11-12 tjejer som var utklädda till pink ladies. Vi stormade in i Malins vardagsrum med grease lightening på högsta volym, ställde oss på rad och dansade gärnet. Malin själv låg i soffan i morgonrock och var skitsur på sin blivande man för att han släpat upp henne ur sängen, hon hade nämligen jobbat natt. Malin klädde vi till Sandy och sen begav vi oss ut till Willys i weda. I ett avlägset område väl dolt innanför ett garage lurade vi in henne och där väntade en musikstudio. Låten Youré all that I want gjordes om till Malins och Kikkos låt och texten hade vi knåat ihop kvällen innan. Det har galeet kul och låten blev jättebra. Skrattade så vi grät gjorde vi nog allihopa. Låten ska spelas upp på deras bröllop sen. Efter det var det matpaus och en liten sväng i på willys för att köpa redbull till bruden. Haha kassörskan ville ha leg på Malin och jag höll på att dö av skratt igen. Hallå tror hon att vi gifter bort en 14 åring eller vadå? Hängde inte riktigt med men tror hon ville att vi skulle dansa för att köpet skulle genomföras så vi körde grease lightening dansen en gång till inne på willys. Sen drog resten av tjejerna iväg i limo till stockholm och prison island där två timmar fångarna på fortet väntade. Själv åkte jag hem, åt pannkakor och badade Ella. På kvällen sen träffades vi igen i Nykvarn, åt middag och fortatte att umgås. Väldigt lyckad kväll.
Jag hoppas få tag i både bilder och kanske någon filmsnutt att lägga upp här men har faktiskt inget just nu.
 
Hade tänkt skriva om dagens hundutställning också men hinner inte det just nu, måste byta av Danne som lägger Charlie.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0