Helger

Nu har jag inte bloggat på en vecka så jag får väl ta det lite i kronologisk ordning. Förra helgen vet ni ju redan att det var milen loppet. Vi hade även middags och nattgäster mellan fredagen och lördagen, då var Dannes syster här med sin familj (eller halva, 3 barn var hos andra föräldern) .
 
Söndagen förra helgen var jag och Charlie iväg till Tomtits med Anna och Ester. Barnen hade jätte kul därinne trots att de mesta grejerna är för lite större barn. Men att bara gå runt och upptäcka nya saker är ju kul. Här är en bild när de leker i vattnet.
 
 
Veckan som varit har bara bestått av jobb, mån-fre. Men nu så har vi gått in i oktober och jag går ned i tid till 80% så då blir det lite fler lediga dagar. Nu har jag fyra på rad =)
 
Den här helgen har vi haft Rasmus och Fredrik som sovgäster här. Vi var och käkade lunch hos svärfar i lördags och på kvällen sen gick vi över till Jenny och gänget för lite korvgrillning. Var vi har gjort idag blir ett senare inlägg då jag väntar på bilder från Dannes mobil. Men den avslutades med gräsklippning, sista gången denna säsongen. Nu är det höst, även om jag faktiskt skördade en jordgubbe för en vecka sedan.
 
Förutom detta har jag hållt på med ett litet måleri projekt här hemma denna veckan. Det är en byrå/skåp i vardagsrummet som har fått byta färg från omålad furu till matt-svart. Nya knoppar ska den också få men dessa har jag inte köpt ännu. Jag visar även bilder på detta vid senare tillfälle.
 
Veckan som kommer bjuder även den på en hel del jobb dessvärre, ons-sön men sen är det långledigt igen.
 
I morgon är det fotografering på förskolan =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0