Sally

När jag ändå håller på och bloggar kan jag ju slänga ihop ett inlägg till. Tänkte på hur jag nu ska göra medSally nör det inte blev några valpar. Såklart är jsg väldigt besviken över det, men vad hjälper det? Jag har en gratis omparning med hanhunden och det tänker jag utnyttja. Hon borde löpa igen i aug-sep. Parningen kostade6000 kr och det är ju rätt mycket pengar så klart att jag ska ge det ett försök till. Fram till dess gäller det att få Sally i bra form, nu är hon tjock och har halvbra kondis. Hon väger på tok för mycket, 3,7 kg och hon borde väga3,2, så ett halvt kilo ska bort. Tidigare, innan parningen hade jag som mål att hon skulle få en tre kilometers promenad varje dag men tror inte att det räcker faktiskt. Måste också se till att inte Charlie matar henne med diverse inyttigheter. PInnan parning måste hon veterinär besiktigas eftersom hon nu ör över sju år. Jag återkommer om hur det går för oss :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0