Ringtå

Hektiskt helg vill jag lova. Att man skulle vara utvilad efter helgen är ju struntprat, har väl aldrig hänt. Men inte har vi packat och sånt som vi borde nu när det bara är tre dagar kvar tills vi får nyckeln tll nya huset. Danne åkte till Trosa igår och hjälpte sin pappa att slipa bort färgen från båten. Jag och Charlie åkte till Fredrik istället. Efter lunch åkte vi till Järna och mammas jobb, de hade nån marknad eller byfest eller vad de kallade den. Vi hittade inte något att köpa förutom smarrig rabarberpaj. Det var så varmt ute så på hemvägen bestämde vi oss för att stanna till vid Brandalsund för lite plask. Charlie tyckte det var super spännande och kul. Han ville aldrig gå upp ur vattnet trots att det var rätt kallt. Han fick behålla blöja och t-shirt på och tillslut var de så blöta att han var tvungen att gå upp och få lite torrt på sig.
 
Sen var det dags för Charlie att åka hem med sin pappa. Jag och Fredrik tog på oss joggingkläderna och sprang ned till minigolfbanan för en match. Resultatet var vinst för min del som väntat men vem räknar. =P
Vi avslutade kvällen med pizza och öl. Sen sov jag kvar i S-tälje för jag skulle upp och jobba några timmar i morse. 
Efter jobbet idag så kte jag till Trosa där Danne fortsatt med båtjobbet. Charlies faster tog hand om honom under tiden. De bor på stranden så han hade varit nere och plaskat idag med. Han hade också hoppat studsmatta och det var även de väldigt kul. Jag kom dit, la Charlie att sova middag och fixade sen käk till alla arbetande. Efter lunch hände det. Charlie gick på altanen och plötsligt börjar han gråta och lyfter upp foten. Jag lyfter upp honom i famnen och tittar på foten och det är blod. Han hade ett skärsår på halva ringtån och blodet droppar. Jag lovar det såg ut som halva tån var uppfläkt. Det kommer ju alltid så mycket från fingrar och tår. Inte är han stilla heller så man kan titta, rengöra och plåtsra om. Vi bestämde oss för att åka in med honom ifall det behövdes nåt stygn och få det ordentligt omlagt. Vi fick komma in ganska snabbt och träffa läkare och det behövdes som väl var inte sys. Han fick några stripes plåster som ska sitta på i några dygn och nu på kvällen märks det inte på honom att han gjort illa sig. Han sover nu och jag har precis varit iväg och röstat. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0