Vad händer?

Vad hände i lördags

Jo lördagen var trevlig trots lite huvudvärk. Var ju ute med några tjejer och åt middag och gick sen vidare och dansade hela kvällen. Lite ovant att använda dansmusklerna men det var kul. Väldigt lite alkohol intogs så ingen bakfylla inte, väldigt skönt det. Sov hos mamma den natten fast hon var iväg och jobbade så på söndags eftermiddagen när hon kom hem så hade jag och Fredrik fixat i ordning mat och efterrätt till henne =)
 
Vad hände i måndags

I måndags var hela mammagruppen här med sina små. Allt gick som på räls. Innan alla kom vid 11 så hade vi/ jag hunnit med att både städa, diska och baka ananaspaj. När alla kom så lekte barnen en stund sen gick jag och la Charlie. Han sov sen så jag hann både laga mat, det blev ryssröra med pitabröd, efter det diska och sen fixa klart fikat innan Charlie vaknade igen. 
 
Vad hände idag
 
Idag var vi iväg till ÖoB och shoppade loss. Tyckte inte egentligen att jag köpte nåt men kostade iallafall över 800 spänn. Blev lite schampo, tvål, tvättmedel mm, kritor och ritblock till Charlie, och en stickad tröja till Sally =P Förutom det har jag städat. Jag har skurat golvet som Askungen idag, på alla fyra alltså, det blir renare så =) Sen har vi varit ute och lekt och gått på långpromenad.
 
Vad händer med Sally

Just nu väntar jag bara på att hon ska börja löpa men tror det blir den närmaste tiden. Jag tror jag redan nämnt att ögonlysningen gick bra. Däremot är hon tjock. Hon var lite halt ett tag och fick därför knappt några promenader. Charlie är också väldigt bra på att ge henne massa onyttigheter, mat äter hon nämligen bara 1 dl om dagen. Nu måste vi sätta igång och promenere massor. Idag tog vi en "lång"promenad på 4 km vilket i princip var våran dagliga tur i somras men vi har varit lite latare i vinter + att Charlie har krånglat så i vagnen så det bara är jobbigt att gå på långa promenader. Nu tycker han det är roligare igen och älskar när vi går förbi får och hästhagar =)
 
Vad händer med Charlie

Snart är det dags för inskolning på dagis. Vi börjar 18 mars.Så nu är det bara att försöka njuta den här sista tiden vi har hemma tillsammans, åh vad tiden går läskigt fort. Han har inte lärt sig några ord ännu men han förstår väldigt mycket man säger till honom vilket är väldigt häftigt =) Just nu är favoriten pepparkakor och han har ett jäkla humör när han inte får som han vill, något vi måste jobba på. Att vra ute och leka är också väldigt kul nu. Roligast inne är att knacka på dörrar och att slänga bollen till Sally.
 
Vad händer med huset

Inget nytt. Vi har visning på söndag igen av vårt hus och har ännu inte tittat på huset i åkers. Skriver jag inget här har det inte hänt något.
 
Nu väntar ett par dagar på jobbet.
 
 
Sally var inte så nöjd med den nya tröjan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0