Det är mörkt nu men det blir ljusare igen.

Jag jobbar i gryning och skymning och jag kan bara säga att man i stort sett märker skillnad från dag till dag med ljuset. Det är rätt coolt faktiskt. Man tycker att det går jätte sakta men det vände straxt innan jul och då var det kolsvart redan halv fyra, nu kan jag mata djuren halv fyra och fortfarande se vart jag sätter fötterna. Vi fyra är det dock fortfarande kolsvart men om några veckor så är det ljust även då. Jobbet idag bjöd på möten, en liten guidad föreläsning om timmerhus, installation av ny tvättmaskin, skrittning och medicinering av häst som blivit sparkad av en av de andra hästarna med brodd och ja vanligt skitgöra, sannerligen en salig blandning av arbetsuppgifter som vanligt. Och trött som en gnu är jag, som Fredrik skulle säga. Charlie sov som en kratta hela natten och då även jag. Till en början vaknade han bara 1-2 gg / timmen men efter 3 så sov jag ingenting då han försökte sova men var femte minut så vaknade han till och gnällde. Lagom till klockan ringde hade han somnat in djupt igen och även jag var på väg in i drömmarnas värld, typiskt. Nu ska jag äntligen få lata mig i soffan med ett glas mousserande jordgubbscider (alkoholfri), after eight och paradise hotel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0